KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Monday, February 20, 2012

Budak Ngade =)

Budak sekor ni memang manja, sampai jadi penakut.. Tak suka orang nak gomol2 ke, peluk2 cium ke, hidup dalam dunia sendiri, main sesama kucing tak mau dekat manusia, pantang nak tangkap dia laju je lari.. 

Dia punya keistimewaan tersendiri, walaupon adik saya selalu marah dia (bukan marah teruk2 ye, cakap2 je sebab dia tak manja) tak datang menggesel macam kucing lain, tapi dia tetap anak 'sulung' saya.. 

Yang mana masa saya ambil dia, punya lah keding !! mengiau tak henti, menangis macam orang kelaparan (padahal saya tau dia menangis kerana terpisah dari ibu dan adik beradik nya yang lain).. Dia memang tabah, 

walaupon dia tak manja dengan orang lain, dia tetap datang pada saya bila saya hulurkan tangan nak belai dia. 
Dia paling suka main kertas bola terutama nya yang di perbuat dari surat khabar, dengar je bunyi surat khabar di koyak, dia dah tunggu depan saya.. nak minta bola buat main.. 


Tengok betapa takut nya dia, 
menyorok celah ketiak 
(gambar di ambil hari pertama Kichan di adopt)

Aloloo..takut punya pasal, mata pun cemeng je..

Hari ke-3, main dalam sangkar
(gambar di ambil masa sedang bersahur)

Masa 1st time pergi vaksin, suara dia paling kuat..




Semalam, Kichan dengan aksi manja nye..
Takmau masuk sangkar menyorok dalam bakul kain.
Ingat orang tak nampak ler tew =) 




HAAAAA, GOTCHAAA !!!!!
Alolo, muke comel, ngade taw dia ni..

3 comments:

  1. mmg ngade budak comey ni..ehehe..jelas betul huruf M kat dahi dia..:) M utk Malaysia..hik2

    ReplyDelete
  2. GTHANS : Tu lah pasal, unikkan. Malaysia boleh :)

    ReplyDelete
  3. Huk alooohhh comelnya muka dia. Geram geram geram

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !