KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Monday, December 24, 2012

Bebudak KM balik kampung :)

bebudak KM ada kampung ke? hehee, ada lah.. Rumah mak ibuKM. sama dengan kampung lah kan. Dorang kan duduk sini sebelum ibuKM pindah kahwin tu.
Kitorang pergi bercuti 4h 3m.. Seronok lah bebudak KM tak payah duduk sangkar. Suka suki keluar masuk rumah bebas sesangat. Si Putih pun sama naik... Mula2 tengok dia tengah tidur kat tangga, setengah jam lagi, tengok2 dah lesap. Tau2 tengah dok hidu2 apa ntah kat rumah jiran sebelah. hari pertama tu dia dah buat perangai merayap pergi rumah jiran 2blok ke depan. Haiz, susah jaga anak dara rupa nya.. Baru kucing, kalau manusia??? Fengsan ! 

Tapi kebanyakan masa iaitu siang hari, bebudak ni makan tido jelah. Haritu MeowMania cakap sebab bebudak KM duduk dalam sangkar tak keluar tu sebab tidur je, tak pun.. Bebas dari sangkar pun sama je.. Asyiklah membesarkan badan. Agak nya hati senang, tak yah fikir pape.. Tidur jelah. TAPI, waktu malam jam 1-2 pagi BERKEJARAN dalma rumah. Adoiiiii.. nasib baik takde pape yang pecah. Kalau tak haru nak menjawab.. hehee.. 

Takmo bebel panjang. Nah gambar seketoi dua.



-Bergumpal je lah kerja bebudak ni-


-Si cantik penjaga tangga-



 -Budak ni paling suka tidur, pantang jumpa katil-


 -Pandai cari port, nak yang empuk je-


 -Percubaan Manje untuk meloloskan diri dari pagar,
tapi tetap tak muat, lantas dia melompat ke dinding sebelah-


  -Percubaan Manje main cak2-



 -Lagi percubaan memasuki ruang sempit.. -




Jangan tak tahu, bebudak ni datang sini DEMAND! 
Asyiklah nak makan wetfud,
bebijik IAMS tu dorang makan kalau terdesak je.. 
Haiz, apa punya selera. 
Rabak camni ! Nasib baik 4h 3m je


8 comments:

  1. Dpt blk kg...kne tukar slera ler ibuKM..

    Kata depa la...bajet2 slera pn kne brubah ikut tmpt..

    hahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah nya kat rumah skrg ni pun selalu je mkn wetfud..

      Delete
  2. wahhh cantiknyer si penjaga tangga tu..

    kemain dorang cuti2 ehh..heheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. malas nak berulang walaupun rumah dekat. tu yg angkut sume skali

      Delete
  3. sesekali balik kg..suka la dorang explore sana sini

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. yelah, agak nya ingat2 lupa rumah tu. tapi suka tgok dorg seronok sgt bebas 24jam

      Delete
  5. hehehe..si comel semua seronok balik kampung..

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !