KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Wednesday, August 14, 2013

Assalamualaikum,



Harini dah masuk Syawal ke 7. Banyak ke anak2 bulus korang dapat duit raya? bebudak KM tak dapat pun sebab balik2 beraya kat rumah sendiri je.. hehe. Masa raya haritu memang tak hantar diorang boarding pun. Duduk lah korang kat rumah, ibuKM siap2kan makanan dan air banyak2. Bajet nak duduk kat kampung dari Rabu malam sampai Ahad malam (kira 5 malam jugak lah) tup2 Jumaat malam kami dah bergerak balik ke rumah sebab tak keruan memikirkan bebudak yang ditinggalkan. Sampai2 ibuKM lega tengok makanan masih ada cukup stok 2-3hari lagi (letak sebalang) TAPI air nya dah kering kontang ! Lega jugak sebab dah balik masa tu, bebudak dah bising2. Ingatkan sebab apa, letak air masing2 terus terpa sambil minum dengan rakus nya.. Kesian diorang. Pastu baru masing2 senyap amik posisi nak tido. Terbayang macam mana bebudak bulus kes Petknode dulu tu, yang kering sekering nya bekas air pun takde. Makanan apatah lagi. Sampai menemui ajal..... 


Berbalik pada tajuk, ye penjualan SMARTSIFT CAT SIFTING PAN dah memasuki BATCH KE 6. Alhamdulillah, rezeki bebudak ni. Memang meniaga sikit2 ni untuk cari duit topup untuk makanan diorang pun. Yelah, sekarang makanan kering yang elok2 sikit beratus harga nya stok sebulan, dah 6 ekor ni kan. Anak2 Putih tu pun boleh tahan selera makan nya.. Macam yang dewasa jugak. Koman2 sekarang kena letak 2 cawan sekali makan. 2x makan : 4 cawan. Itu belum campur kot2 hari minggu nak beli kan ikan buat rebus.. Selalu ibuKM beli ikan yang sepinggan RM4 tu ada dalam 5 ekor TAK CUKUP ! Paling2 pun kena 10 ekor. Yelah ikan banyak mana sangat isi dia kan. Lagi2 kucing memang suka ikan. Tapi seronok lah tengok diorang menjilat jari lepas tu kan, walaupun kerja nak sediakan ikan tu renyah, dengan nak rebus, asing isi dari tulang. 


So, pada yang berminat nak beli 
bolehlah hubungi ibuKM @ YANA : 017 611 8144
Kalau malu, boleh berhubung melalui email : yanapinggiran@yahoo.com.my







HARGA MASIH SAMA
RM 150 SE UNIT 
(COD)

Kalau nak poskan (dalam Semenanjung)
tambah RM 20 untuk se unit,
Kalau nak poskan (Sabah & Sarawak)
tambah RM 30 untuk se unit.



No comments:

Post a Comment

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !