KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Friday, September 9, 2011

Sesi Panas Badan..

Hai semua, sesi panas badan ni untuk kenalkan kucing2 Malaysia yang di bawah jagaan saya sekarang.

1) KICHAN
seekor kucing jantan DMH berwarna oren yang saya adopt pada 9.8.2011 dari forum PetFinder Malaysia. Umurnya lebih kurang 2bulan lebih masa saya adopt. Pada mula nya Kichan ni, masa di ambil pada malam itu, dia mengiau tak henti sepanjang perjalanan dari The Curve, Kota Damansara sampai rumah saya di Gombak. Memang kuat suara dia, ..
Sampai di rumah, saya tak boleh tidur sebab dia mengiau dengan kuat tanpa henti dalam sangkar, saya bawak dia tido sekali. Nah, kena peluk dan bagi dia duduk celah ketiak baru dia nak diam. . Huhu, perkara tu berlarutan 3 hari 3 malam, sehinggalah saya adopt seekor lagi kucing..

2) TOMEI

seekor kucing jantan DSH berwarna tabby yang saya adopt pada 11.8.2011 dari forum PetFinder Malaysia jugak. Lahir tengah bulan 7. Tengoklah muka seposen dia, memang dari waktu saya ambil dia dia senyap aje, tak berbunyi, saya ingatkan dia bisu..hehee rupanya dia pemalu. Tomei ni mmg budak baik, susah nak dengar suara dia, kuat makan dan suka bermain. Suka buli si Kichan, suka memanjat kaki atau badan manusia, untuk mintak dukung..(Macam baby..) tapi disebabkan kuku dia tajam, dan badan saya dah luka calar balar, saya ambil keputusan potongkan hujung kuku dia. Sekarang dah selamat.. No more scratch lagi !!


LATER SAYA UPDATE PICTA TERBARU DORANG EK ... =)

2 comments:

  1. Haha so cute! Dua-dua kucing pun dari kawasan yang sama tapi 1 bising, 1 pendiam.

    ReplyDelete
  2. Ya lorrr... till today Tomei will only cry if Kichan play hard to him, if not T__T no voice at all ! Just mata terkebil2 saja

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !