KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Monday, September 24, 2012

SILA BACA SEMULA : Sambungan Entri Budak Kena Perangkap Tikus

Korang2, sori ada masalah teknikal lah.. 
Gambar2 dak tu semua dalam henset 1 lagi. 
ibuKM kena transfer 
dari henset tu, ke henset lain baru leh transfer ke PC. 
dan kabel yang menyambungkan ke PC tu adalah sangat 
tak bekerjesama, takmau connect. 



Sila bersabar menunggu entri ye :)

TQ






Okay, sambungan bermula..
Untuk entri sebelum nya, klik sini !



Okay, disebabkan ibuKM taknak pakai 
thinner yang KONFIRM akan membahayakan 
nyawa dak tu, ibuKM guna kan 1 cara = 
MENTEGA KACANG !


Ye, mentega kacang / minyak boleh digunakan 

untuk membuang gam / chewing gum yang 
melekat pada bulu / baju / rambut.. 
Waktu lunch tu jugak ibuKM bergegas pergi 
beli mentega kacang, gomol kat muntot dak tu .. 
nampak nya macam dah tak banyak yang 
tinggal mungkin sebab dak tu dah jilat sepanjang 
ibuKM tinggalkan dia tadi.
Tapi tak kisahla kan, sental jugak sebab nak hilangkan .. 
Kesian dia, jalan pun terkengkang kengkang sebab getah tu dah terkena jugak kat telur dia.. hehee, 
mesti dia rasa melekit je kan. 
(walaupon dah takde telur, tinggal kantung je)


Tonyoh2 sambil ramas2 bulu2 dia yang kena getah tu, 
dengan harapan tertanggal sehabis nya..
Siap2 tonyoh, biarkan 5-10minit, pastu bilas.. 
Alang2 dah separuh badan dia basah, ibuKM mandikan terus.Senang cerita.. Menangis mendayu jugak dia sebab kena mandi air sejuk, tak sempat nak masak air panas pun.. 


Siap2 mandikan, dah lap2 dia sikit.. 
Bawak keluar bebudak KM yang lain, 
kasi dorang wetfud.


Lepas habis, masukkan balik dorang semua 
dalam sangkar termasuklah dak tu sebab ibuKM 
kena pergi kerja.. So, kesimpulan nya.. 


MENTEGA KACANG MEMBANTU 
MENANGGALKAN KESAN GETAH / GAM 
PADA BULU HAIWAN, RAMBUT ATAU KAIN. 


Sekian, sila lah layan gambar dak tu yang 
konon nye misteri hehe..
beserta caption :)




 (inilah rupa pandangan belakang DAK TU aka TOMEI)







 (mentega kacang cap Lady's Choice)





(TOMEI dalam bilik air, sesi menyapu mentega kacang)
 




(lepas mandi, jilat jilat jilat)






(selesai, kita BERWETFUD bersama :))
 






Selesai hutang dengan korang, legaaaaa ! 
oopsss, masih berhutang banyak entri.
Ya Ampun, bagilah ibuKM tarik nafas dulu ye... 




Salam sayang. babai :)









7 comments:

  1. hadoiii...semangat aku nak nengok pic...cepat tau ibu KM..x sabau..hihiih

    ReplyDelete
  2. hahah..akhrnya....

    rupanyer tomei yg kne...

    alahaiii ciannya dia...

    nseb ibuKM btindak pntas spntas kilat..hahah

    lpasni msti budak tu lbih alert ngn menda2 cmtu kn2?

    haaa tomei..lpas nie jge2 bila berjln tu...kih2

    ReplyDelete
  3. lahai..siannya Tomei...weii..aku tgk peanut butter tu..udah teringta iklan peanut butter sunbear yg dok pemes kat radio era tu..ahahahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa... beli bekas kecik je pun, pakai dalam separuh je haritu. pastu leh wat cicah2 ngan roti :)

      Delete
  4. Hamster sy hilang semalam 9 ekor keluar berjemaah. Lupa nak buang perangkap gam tikus di dapur. Harini jumpa sekor terkena gam tikus tu aduii nak menangis tengok. Dah la kecik, penakut. Boleh guna butter ni jugak ke?

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !