KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Wednesday, October 17, 2012

Dimanjakan Hari Minggu !

Hari minggu baru2 ni, bebudak KM kena mandi ! 
YEAH ! Sebab masing2 bulu comot sangat, 
cuaca kan sekejap panas, sekejap hujan lebat, 
sekejap mendung.. Masing2 dah bau kepam ! hahaha..


Nauzubillah, penatnya Tuhan saja yang tahu,, 
lepas sekor sekor.. dah la dalam bilik air, 
asal kena jirus je, di tawaf satu bilik air, 
nasib bilik air kecik je, kalau besar...... bayangkan.


Lepas dah mandi, semua masuk dalam sangkar. 
Sila keringkan bulu anda sendiri. Siapa suruh 
penakut dengar bunyi hair dryer menggelupur 
nak cakar2 bagai. Lagi2 si Kichan. Letak kain 
kering atas platform, tengok2 dorang dah tertidur 
sampai petang. Rebuskan isi ayam, carik2, 
kasi dorang makan. Dalam sangkar jugak, sebab 
taknak bebudak bulus lain kat rumah tu kacau 
bahagian diorang. Bebudak lain, dapat bahagian lain.



(Tomei : om nom nom, sedap nya!)



(Manje : betullah, sedap ! om nom nom)
 



(Putih : wei makan senyap2 lah, 
berdosa tau tak makan bercakap!)
 



(Kichan : Tepi2, Kichan punya dah habis,,, 
mine is mine, yours is mine too !)
(Tomei : mana boleh macam tu..........)
 



(Kichan : Ada ku kisah !)
(Tomei : ................................)
 



Kichan macam biasa lah, bahagian dia,
lajuuuuuu je dia habiskan, pastu menyelit ke 
pinggan yang lain. Ada yang mengalah, mengalah lah.. 
Kalau tak mengalah, 1 pinggan 2 kepala.. hehee.
Nasib baik Putih selalu diet, tak makan banyak.. 
Dapat lah lebih2 tu bagi Kichan. Selagi dia nampak 
ada isi dalam pinggan, dia takkan berganjak hokey.. 



Penangan dry food pada Kichan :)



8 comments:

  1. xpenh pulak bgi ayam rebus kt depa ni..ok ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. timm_bill : bagus, sebab ayam adalah satu sumber protein. dan terjamin kebersihan, khasiat berbanding makanan basah dalam tin. buat pun mudah, racik2 isi ayam, rebus kan dalam air agak2 tinggi isi ayam rebus sampai masak. biarkan sejuk.. hidang sekali dengan air rebusan tadi. kucing konfirm jilat tapak tangan ! heheee

      Delete
  2. Cik iela mndiekn 6 ekor je dkt 3-4jam...kdg2 ase nk mmnges tawap dlm bilik air tu kejorkn dorg..
    huhu..
    tgn ni tk pyah cter ler...pnuh calar balar...adehs..lpas tu bt cm ibuKM...upah bg mkn ikan rebus..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa.. tulah, makin banyak ekor makin penat ! tapi sronok tgok dorang dah wangi ,, takdelah comot je !
      yelah, minggu ni nak upah ikan rebus pulak.. hehee

      Delete
  3. lepas mandi, bangun tido dpat ayam rebus memang terbaik!! :D

    ReplyDelete
  4. wahh bestnye dapat makan..kalau budak dua ekor kat umah saya tu pun sama spesis tak nak mandi tapi kena mandi gak..hahaha..tapi nasib baiklah bila celop dlm baldi diorang senyap..

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !