KUCING ADALAH MAHKLUK CIPTAAN TUHAN, SAYANGILAH MEREKA KERANA MEREKA JUGA PUNYA PERASAAN, INGINKAN KASIH SAYANG, DIBELAI DAN TEMPAT TINGGAL, MAKANAN DAN MINUMAN.

TOLONG JANGAN SAKITI MEREKA !!

Tuesday, March 27, 2012

Rezeki dia..

Ini stray cat yang selalu datang
setiap pagi tunggu depan ofis ibuKM, 
sementelah dah nak gaji
hujung2 bulan ni,
hari ni dia dapat makan ikan,
instead of Friskies biji.
Kesian dia, makan
sambil menggogoi kelaparan..










Takpelah derr, rezeki lu..

Makan kenyang2 ye. 
Doakan ibuKM selalu murah rezeki

untuk kamu dan anak2 bulus kat rumah tu..
Insyaallah,

4 comments:

  1. baik sungguh hati ibukm...tapi kadang saya sedih ada juga orangyang tak suka kucing. dah le tak suka, jijik pulak gelagatnya kalo bercakap pasal kucing, macamkan kucing tu hina sangat. sedih lah.. tapi tu la.. setiap orang ada suka tak sukanyakan? tapi saya sukaaaaaaa kucing. btw, krm salam kay manje & kichan. dengan ucapan, asah la lagi kuku kat carpet lagi.. takpe.. hehehhehe....

    ReplyDelete
  2. Dear Saya : terima kasih utk komen di atas, saya(ibuKM) juga manusia biasa. walaopon kdg2 tak cukup duit, bg jgk budak stray ni mkn sbb pagi2 mmg dia akan duduk betul2 depan pintu ofis, mengiau kelaparan... betul, bukan semua org suka kan kucing/ binatang peliharaan lain.. dan kita tak boleh paksa, kan? bagusla awak juga suka kan kucing, bertambah pahala dan rezeki nya nanti.
    Kichan & Manje jawab waalaikumsalam.. Tapi Putih & Tomei tanya, TAKDE KE SALAM UTK KAMI???

    hehehee :)

    ReplyDelete

Boleh komen/share idea kat sini ye =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ ABANG KICHAN ~

~ ABANG KICHAN ~
Seekor Jantan, suka menyendiri

~ TOMEI ~

~ TOMEI ~
Seekor Jantan, Kuat Makan

~ MANJE @ ANJE ~

~ MANJE @ ANJE ~
Seekor Betina, Cantik & Manja

~ PUTIH GEBU ~

~ PUTIH GEBU ~
Seekor Betina, Kuat Tido, Sedap dipeluk, empuk !